Hem > Företag > TELIA fortsätter lura kunder

TELIA fortsätter lura kunder

Idag när jag läste om att Telias mobilabonnemang ”Fastpris” ger inte fast pris enligt konsumentombudsmannen (KO) – som därför vill att Marknadsdomstolen förbjuder Telia sälja abonnemang under det namnet – kom jag ihåg hur det var några för ett par år sedan när hemtelefoni skulle vara via TELIA och kunde inte undvika känna frustration över det här monopolet.

Att lura kunder verkar vara en specialitet hos de flesta telefonibolagen, men TELIA är ledare och gå över gränser.  Som framstår i artikeln: ”KO konstaterar att abonnemanget har en hel del begränsningar. Ringer man för mer än 50 timmar i månaden kostar det extra. Avgifter läggs också på för flera olika mobiltjänster. KO menar att Telias marknadsföring bryter mot lagen.”

Hur länge ska vi konsumenter vara offer på dolda avgifter? felaktig prisinformation?

För dig som inte vet, vi som konsumenter kan kontakta Konsumentombudsmannen (KO) för att ingripa mot vilseledande reklam och marknadsföring, felaktig prisinformation, med mera.

TELIA har inte skrivit något officiellt om det här, åtminstone inte på deras hemsida. De har inga ursäkter. Jag passar på och hänvisar TELIAS marknadsföringsgrupp eller marknadsföringsledning till att lära sig om Försäljarnas 7 dödssynder.

Annonser
Kategorier:Företag
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: