Hem > Böcker > Bli servicerätt: Vart är du på väg och vill du dit?

Bli servicerätt: Vart är du på väg och vill du dit?

Oftast pratas om service som ett konkurrensmedel för att sticka ut på en marknad översvämmad med tjänster och produkter. Arbetar du med service rekommenderar därmed jag  Christer Olssons Vart är du på väg – och vill du dit?, som anser att bra service numera är det enda sättet att vinna kunder.

Några tips ur författaren: Bli servicerätt:

  • Tänk på att hur du gör saker är viktigare än vad du gör.
  • Tänk på att känslor smittar. Du läcker vad du tänker. Alltså är dina tankar, din inställning, viktigt för att kunden ska bli nöjd.
  • Inse att kunden betalar din lön.
  • Se kunder som möjliga livstidskunder. Blir de nöjda är sannolikheten större att de återkommer ***Det tror jag starkast på.***
  • Tänk på att även besvärliga kunder betalar din lön. Det finns inga problemkunder, bara kunder med problem. Människor som beter sig illa har ofta något problem son inte har med dig att göra.
Annonser
Kategorier:Böcker
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: