Hem > Böcker, Företag > Värderingar i tjänsteföretag

Värderingar i tjänsteföretag

Vi kan inte förneka att service har på senare år utvecklas till en allt viktigare konkurrensfaktor, även för företag som inte verkar i tradionella servicebranscher. Ett bra bemötande och aktiv service ger glada kunder och därmed mera pengar. Men vad är ett värderingsdrivet tjänsteföretag? Hur kan värderingar skapa värde för kunder och andra intressenter? Svar på dessa frågeställningar ges i den nya boken ”Values-Based Service for Sustainable Business – Lessons from IKEA” författad av forskarna Bo Edvardsson och Bo Enquist vid CTF vid Karlstads universitet.
Boken bygger på fleråriga studier i världens största möbel och inredningsföretag IKEA och vänder sig i första hand till ledare och medarbetare i företag och organisationer som vill veta mera om hur man kan skapa värde genom tjänster, styra med värderingar och utveckla hållbara affärer.
Mera specifikt vänder sig boken till chefer/ ledare/ företagsledare som jobbar med affärsutveckling, marknadsföring, personalutveckling, produkt/tjänsteutveckling, CSR och miljöarbete, kvalitetsutveckling, varumärkesbyggande men också till studenter på magister/master nivå som vill lära mera om affärer och företagande utifrån en värderingsdriven tjänstelogik.

Kategorier:Böcker, Företag
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: