Hem > Okategoriserade > Ge dina hotellgäster en suverän service

Ge dina hotellgäster en suverän service

HotelSemester betyder för många hotellbesök: antingen att vistas eller bo på hotell. Branschen har förstås blivit svårdrabbad av den finansiella krisen och det som är avgörande för hotellets framgång är att erbjuda en suverän service. För att kunna erbjuda suverän service är det extremt viktigt att hotellet (ledning+ chefer + anställda) har viljan att skapa wow-upplevelser = suverän service.

Efter några års erfarenhet både som hotellgäst och hotellservice-utvärderare delar jag härmed några lärdomar att tänka på. Lärdomar med avsikt av att skapa starka band med gästerna och i längden blir det bara tillväxt för hotellet:

  • Kom ”nära” till dina gäster och anställda, prata med dem om vad som skapar hotellets goda rykte. Med ”nära” menar jag att upptäcka personliga detaljer, att aktivt lyssna på gästerna, även om det inte blir någon två-två dialog. Till exempel, upptäcker du att din gäst älskar iskalla bubblande vatten skicka då en flaska i en ishink till rummet just då kunden inte alls väntar sig det.
  • Ge lösning till gästernas önskemål eller problem. Oavsett om du inte är ansvarig till problemet minns gästen vem som tog initiativet att snabbt agera och lösa situationen.
  • Ha alltid en vänlig och välkommande attityd till alla gäster.
Annonser
Kategorier:Okategoriserade
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: