Hem > Företag > Dressmans senaste reklam-slogan: Bäst på service

Dressmans senaste reklam-slogan: Bäst på service

Foto Dressman.se

Foto Dressman.se

Om ni inte har hört eller sett Dressmans senaste reklam skryter de med: ”Bäst på service!” i. Om de ska skryta att de är bäst på service måste de åtminstone bevisa hur då. Företag kan inte lätt tro att de kan luras konsumenter. Numera är vi inte så lättlurade av sådana och blir mer krävande och aktiva konsumenter.

Men de säger inget mer om slogan under reklamen så som vem säger det?  När? Var kan vi som konsument läsa mer om detta? Det orsakar nyfikenhet hos mig och därför gick jag in på Dressmans hemsida men hittade jag ingen information om det. Då kontaktade jag dem via mejl och svaret var:

Svaret kom från Nickolas Wellington:

”Undersökningen har gjorts av NMA Nordisk media analys. Denna analys gjordes under v 43 2008 – v 3 2009.
Frågan som ställdes till 1771 män och kvinnor i åldrarna 15-74 år är: Vilka klädbutiker eller klädkedjor som säljer herrkläder förknipppar du med hög service?
Datan baseras på spontana svar där de tillfrågade själva får skriva in vilka varumärken de associerar med hög service. För närmare information hänvisar vi till NMA.” 

För få har varit mina erfarenheter/serviceupplevelser hos Dresssman så just nu kan jag inte uttrycka att det var dålig service men inte heller att det var suverän service eftersom sådana få upplevelser kommer man ihåg väldigt lätt (åtminstone i mitt fall!).

Men jag förmodar att Dressman satsar på attityder hos personalen, bemötande mot kunder, interna och konkreta servicemål och policys för att hantera missnöjda kunder. Längre vill jag ej spekulera om. Det gäller att stämma av ”reklam-slogan” med verkligheten. Och det kan du som läsare avgöra genom att besöka en butik och återkomma med dina kommentarer om du upplevde en suverän service. Det ska jag förmodligen göra om några veckor/månader.

Annonser
Kategorier:Företag
  1. Elinor
    03 februari 2011 kl. 16:13

    Den här bloggen är bra. Jag är missnöjd med Dressman. Dressman kundservice är skit dålig. Aldrig mera Dressman.

    • Jose Namen
      04 februari 2011 kl. 11:05

      Tack Elinor för du tycker att denna blog är bra.
      Jag tycker också att Dressman kan jobba lite hårdare för en bättre kundservice.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: