Tjänsternas roll som konkurrensmedel
Tjänsternas roll som konkurrensmedel och som differentieringsgrund för företag växer hela tiden. Det blir till slut tjänster och serviceelement i kundrelationerna som avgör vilka som får framgång och vilka som inte klarar konkurrensen. Till exempel, det finns inte idag ett flygbolag eller hotell som inte fyller sina erbjudanden med olika typer av tjänster.
Igår såg jag en annons av Upplands Motor som numera erbjuder massage i deras bilservice.
Att serva bilen är sällan särskilt lockande och problemfritt men Upplands Motors affärsidé bygger på att kunden tas väl om hand och få en snabb service.
Min nyfikenhet tog mig att utforska mer om företaget och deras koncept. Tack vare det märkte jag att kunderna inte bjuds bara på massage utan också på frukost eller lunch, tillgång till trådlöst internet, skönhetsbehandling, lånecyklar och ett mindre gym.
Upplands Motor är ett tydligt exempel på att det är på kring- och tilläggstjänster man tjänar pengar.
Jag håller med Upplands Motors ledord: Vi tror på riktigt bra service, suverän förstklassig service.
Det vore kul att se att de använder sociala medier för att sprida ut det här konceptet.
Läs mer om Upplands Motor och deras service
Hej Jose, tack för dina positiva ord om Upplands Motor. Jätteroligt att du har uppmärksammat oss och vårt arbete för att ta hand om kunderna på bästa sätt. Tack för länken också, ber om ursäkt för att det tog mig så lång tid att kommentera. Välkommen till oss när du har vägarna förbi!
Hälsningar Filippa Lindström, Upplands Motor
Vad trevligt att ni blev uppmärksamma! Ser fram emot ett suveränt besök hos er!