Om Suverän Service
I en tid när konkurrensen hårdnar är det just en suverän service som avgör vilket företag kunderna väljer. Service är dagens starkaste konkurrensmedlem. Ett leende räcker inte längre. En suverän service gör att kunden kommer tillbaka! Man lyssnar på kunderna och kunden står ständigt i centrum.
För att uppnå denna suverän service behöver många företag tillämpa ett relationsperspektiv med sina kunder där kundernas behov styr företagets utbud. Med detta perspektiv hamnar då service och kunden i centrum. Men många företag inte är redan på plats eller vissa glömmer väl det därför handlar denna blogg om hur företag ska kunna erbjuda en hög och välstrulturerad servicenivå som ger lönsamhet och konkurrenskraft. Detta blir möjligt genom att studera olika erfarenheter som vi som konsumenter upplever vardagligen när t.ex. handlar mat, ringer kundtjänst till telefonbolaget, beställer en vara via nätet, osv.
Idag är kundvårdsarbete med hjälp av internetmarknadsföring (SEO & SEM), Sociala Medier och den digitala marknadsföringsmixen viktiga verktyg som säkerställer en effektivt kundvård, relationsbyggande samt att identifiera merförsäljningsmöjligheter.
Idén bakom den här bloggen är att använda våra egna upplevelser på att hjälpa dessa företag inse om att kundtrohet, kundnytta, kvalitet, kundvård och långsiktighet är det vad företagen tjänar pengar på.